Οι γυναίκες έχουν (ακόμη) πέραση...

Θα περίμενε κανείς ένα άθλημα που την τελευταία πενταετία έχει να επιδείξει έναν ευρωπαϊκό τίτλο σε συλλογικό επίπεδο, μια πέμπτη θέση σε Ευρωμπάσκετ σε εθνικό επίπεδο, συμμετοχή σε Μουντομπάσκετ και αθρόα μετανάστευση παικτριών σε κορυφαίες ευρωπαϊκές ομάδες να βρίσκεται αρκετά ψηλά στην εκτίμηση και την αποδοχή του κοινού της χώρας.

Και όμως, το γυναικείο μπάσκετ (για αυτό ο λόγος) ζει την εποχή της απαξίωσης, της εγκατάλειψης και της μοναχικής διαδρομής με ένα μικρό "πιστό" κλαμπ που το ακολουθεί. Οι φορείς δεν εκμεταλλεύτηκαν τις επιτυχίες και ο χώρος συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο. Αντίστροφα απ' ότι περίμενες κανείς, στην εποχή της γενικότερης κρίσης που διανύουμε, επιχειρούνται τα πρώτα δειλά βήματα ανάπτυξης και διάδοσης του γυναικείου μπάσκετ που έχουν έντονη τη σφραγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας, η οποία αποφάσισε να πλαισιώσει με στοργή και στήριξη το... μαύρο πρόβατο της οικογένειάς της. Διαδικτυακή "σφαγή" για τις μεταδόσεις! Φέτος η ΕΟΚ μετά από αρκετά χρόνια επέλεξε να διοργανώσει το πρωτάθλημα με μόλις μια ξένη ένεκα της κρίσης (άσχετα αν την ίδια στιγμή η τιμή των Ελληνίδων εκτοξεύτηκε για ευνόητους λόγους). Παράλληλα, οι κορυφαίες διεθνείς παίκτριες (Σωτηρίου, Χατζηνικολάου, Παπαμιχαήλ) αποδήμησαν στο εξωτερικό για να κάνουν παρέα στις... παλιές της παρέας των "μεταναστών" (Μάλτση, Καλτσίδου, Δημητράκου) ψάχνοντας τα καλά συμβόλαια που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Άμεση συνέπεια ήταν το επίπεδο του ελληνικού πρωταθλήματος να πέσει αρκετά και να εμφανιστούν σε αρκετές ομάδες παίκτριες β' διαλογής που τα προηγούμενα χρόνια μεσουρανούσαν στην Α2 ή στα τοπικά και έβλεπαν με το κυάλι την Α1! Και όμως, υπό αυτές τις συνθήκες φέτος, το ενδιαφέρον για την προβολή του αθλήματος ήταν μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά. Πώς να εξηγήσει κανείς ότι τέσσερα αθλητικά ειδησεογραφικά σάιτ και δύο διαδικτυακές πλατφόρμες τηλεόρασης ενδιαφέρθηκαν να αναλάβουν τα δικαιώματα προβολής των αγώνων του ελληνικού πρωταθλήματος. Μετά από πολλές συζητήσεις έστω και καθυστερημένα (η αλήθεια είναι ότι και η ίδια η Ομοσπονδία δεν περίμενε τέτοια ανταπόκριση) η εταιρία Live1 θα μεταδίδει κάθε αγωνιστική απευθείας δύο αγώνες της Α1 και δύο της Α2 ενώ σε μαγνητοσκόπηση θα προβάλλονται όλες οι αναμετρήσεις της πρώτης κατηγορίας! Η Ομοσπονδία έπαιξε σημαντικό ρόλο στο κλείσιμο της συμφωνίας αφήνοντας μάλιστα στο περιθώριο (για πρώτη φορά) πολλά σωματεία της Α2 και Β κατηγορίας ανδρών που ήθελαν να έχουν χαρτί προτεραιότητας σε μια τέτοια κίνηση.Αυστηρά "γυναικεία" επιτροπήΑπό το καλοκαίρι σε συνεργασία με την Ομοσπονδία δημιουργήθηκε μια επιτροπή που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με το γυναικείο μπάσκετ με σκοπό την διάδοση και την προβολή του αθλήματος. Μέλη της είναι παλιές αθλήτριες με μεγάλη ιστορία στο άθλημα (Κωνσταντινίδου, Λαναρά) αλλά και άνθρωποι του χώρου που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο γυναικείο μπάσκετ (Κυριακάκης, Φραγκούλη, Κωνσταντινίδης).

Από τα πρώτα μελήματα της επιτροπής είναι η προσπάθεια προσέλκυσης νεαρών κοριτσιών στο άθλημα έτσι ώστε να αποφευχθεί η απορρόφησή τους από το βόλεϊ όπως γινόταν κατά κόρον ως τώρα. Για αυτό αναμένουμε αρκετές εκδηλώσεις προβολής και διάδοσης του γυναικείου μπάσκετ ανά την Ελλάδα (3on3 αποκλειστικά για κορίτσια, All Star Game, διαγωνισμούς, μεταδόσεις κ.α.). Το... θηλυκό μπάσκετ Επειδή όμως οι μπασκετμπολίστριες είναι πρώτα απ' όλα γυναίκες και οι όμορφες γυναίκες τραβάνε κόσμο και ενδιαφέρον στα γήπεδα, μέλημα της επιτροπής είναι και η βελτίωση της εμφάνισης του "προϊόντος", που λέγεται γυναικείο μπάσκετ. Τι σημαίνει αυτό; Η πρώτη σκέψη είναι να γίνουν ειδικές παραγγελίες σε εταιρίες ένδυσης για αθλητικές στολές που θα αναδεικνύουν τη θηλυκότητα (παραδειγματιζόμενοι από τα κολλητά καυτά σορτσάκια του βόλεϊ) με προφανή σκοπό την προσέλκυση βλεμμάτων και ενδιαφέροντος από χορηγούς αλλά και απλούς θεατές που δεν θα νοιάζονται μόνο να πάνε στο γήπεδο μόνο για να δουν αν μια παίκτρια μπορεί να ποστάρει, να πάρει το πικ εντ ρολ ή να εκτελέσει μετά από τρίπλα.... Όλα αυτά φαντάζουν ωραία θεωρητικά και ως σκέψεις, απομένει όμως όπως πάντα να τα δούμε στην πράξη και κυρίως να δούμε την ανταπόκριση που θα έχει το κοινό. Η οικονομική συγκυρία δεν βοηθάει, η αποτυχία της Εθνικής να προκριθεί στην τελική φάση του Ευρωμπάσκετ ήρθε μάλλον σε λάθος τάιμινγκ ενώ η μη εκπροσώπηση της χώρας σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις εδώ και μια διετία περιορίζει το ενδιαφέρον σε εγχώριο επίπεδο. Παρ' όλα αυτά οι πρώτες κινήσεις έχουν γίνει. Το μέλλον θα δείξει κατά πόσο η... μπογιά του γυναικείου μπάσκετ μπορεί να περάσει ακόμα στον κόσμο...